Przeglądy okresowe
Poza badaniem technicznym na stacji diagnostycznej i wykupieniem ubezpieczenia OC raz w roku wskazane jest wykonanie przeglądu okresowego samochodu.
Posiadacze samochodów nowych zobligowani są do wykonania takiego przeglądu raz w roku lub po określonym przebiegu w celu podtrzymania gwarancji. Po gwarancji często zdarza się, że właściciele aut pomijają wykonanie takiego przeglądu lub wymieniają sam olej z filtrem.
Po kilku latach eksploatacji i tysiącach przejechanych kilometrów części eksploatacyjne i podzespoły w aucie ulegają zużyciu lub awarii. Tym bardziej wskazane jest wykonywanie przeglądów eksploatacyjnych.
Nasz serwis poza wymianą oleju w silniku i filtrów, podczas takiego przeglądu prześwietla wszystkie możliwe elementy samochodu.
Nie trzymamy się tylko punktów ''po określonym przebiegu lub latach'', gdyż nie wiemy, kto i co robił przed nami.
W każdym samochodzie i za każdym razem:
- sprawdzamy wszystkie płyny eksploatacyjne, wykonując ich testy np. hamulcowy, chłodzący,
- wykonujemy test akumulatora,
- sprawdzamy oświetlenie,
- sprawdzamy luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz stan i stopień zużycia elementów zawieszenia,
- sprawdzamy stan oraz działanie układu hamulcowego. W tym punkcie demontowane są okładziny i sprawdzane wszystkie ruchome elementy. Układ zostaje oczyszczony i zabezpieczony przed uszkodzeniem, co pozwala na bezproblemową eksploatację do następnego przeglądu,
- sprawdzamy wycieki,
- kontrolujemy stan ogumienia oraz ciśnienie w kołach, łącznie z kołem zapasowym (o ile samochód posiada).
I tak dalej według listy kontrolnej dopracowywanej latami i połączonej z zaleceniami producenta.
Na końcu resetowane są powiadomienia serwisowe oraz liczniki jakościowe i ilościowe olejów.
Do każdego przeglądu klient otrzymuje szczegółowo rozpisane zlecenie:
- z listą użytych części,
- z listą uwag i podanym priorytetem wykrytych usterek do usunięcia,
- wstępną lub szczegółową wyceną naprawy (o ile jest wymagana),
- zaleceniami.
W miarę możliwości staramy się jak najwięcej usterek usunąć od razu, o ile pozwala na to czas i klient zaakceptuje kosztorys.
Proponujemy również skrócenie przebiegu wymiany oleju do 15-20 tys. km (w zależności od warunków eksploatacji) lub roku niezależnie od '' ekonomicznych zaleceń '' producentów samochodów. Wymiana oleju w silniku co 30 – 50 tys. km lub brak wymiany oleju w skrzyniach automatycznych to przedwczesna śmierć dla tych podzespołów.
Wykonanie ww. przeglądu raz do roku (w naszym serwisie) pozwala w znacznym stopniu wyeliminować ryzyko niespodziewanych awarii, które najbardziej lubią zaskoczyć nas w najmniej odpowiednim momencie.
Natomiast systematyczne usuwanie zgłoszonych usterek pozwala uniknąć zjawiska kumulacji i pozwala rozłożyć koszty naprawy w czasie. Warto systematycznie wykonywać przegląd, aby nie doprowadzić do zjawiska kumulacji, by wartość naprawy nie przekroczyła wartości pojazdu.